Een eigen business hebben is niet altijd gemakkelijk. Het gaat bij deze dan om kleine als grote bedrijven. Als ondernemer of onderneemster dien jij altijd op de hoogte te zijn over de gang van zaken in jouw business. Het is belangrijk om altijd geïnformeerd te zijn door jouw werknemers. Heb jij op dit moment een business die jij draaiende moet houden? Weet je wat van eminent belang is voor de continuïteit van jouw business? Heel simpel, marketing! Hiervoor kan je terecht bij een juiste reclamebureau zoals de reclamebureau in Eindhoven. Wens je als ondernemer of onderneemster veel te reizen, maar daarnaast toch jouw business goed te laten draaien? Wij zullen in de volgende vastleggingen jou toelichtingen geven hoe je marketing kunt doen vanuit een afstand. Hiervoor gebruiken we een simpele kledingzaak als voorbeeld. Lees mee!
Wat kun je allemaal doen om jouw business vanuit een afstand goed te laten draaien?
Als ondernemer of onderneemster wens je graag ook te reizen, want naast alle harde werk is het natuurlijk ook belangrijk dat je ontspant. Of nog mooier, bepaalde kledingzaken halen hun kleren vanuit het buitenland. Op die manier gaan bepaalde ondernemers of onderneemsters vaak genoeg reizen om die spullen in het buitenland te kopen en te versturen naar jouw land. Een business in de kledingindustrie is vaak genoeg werken en reizen tegelijk. Heel leuk dus!
Lees hier mee wat je allemaal kunt doen voor de continuïteit van jouw business:
- Bij het bezitten van een kledingzaak is het belangrijk dat jij jezelf kleed aan de hand van jouw brand. Het kan bij deze bijvoorbeeld zijn dat je luchtige, sport en/of avond kleding verkoopt. Kleed je dan zo vaak mogelijk met dit soort kledij.
- Indien je op vakantie gaat, is het raadzaam om foto’s te schieten waarin je gekleed bent met de kledij die jij verkoopt. Probeer dan zoveel en goed mogelijke achtergronden te zoeken en schiet de foto’s.
- Tegenwoordig kan sociale media graag helpen met promoten. Denk hierbij aan pagina’s op Facebook die je kunt opstarten en ook business profielen op Instagram. Indien je pakkende foto’s in de desbetreffende kledij hebt geschoten, kun je die dan uploaden op de sociale media pagina’s. Om te weten te komen hoeveel mensen jouw producten bekeken hebben, kun je het nog slimmer spelen. Nadat je jouw product gepromoot hebt, kun je die ook plaatsen aan jouw ‘verhaal’. Deze optie biedt Facebook en Instagram wel. Houd jouw verhaal zo simpel en aantrekkelijk mogelijk.
- Indien jij jouw kleding promoot op sociale media, zorg er dan voor dat je geen lange en onoverzichtelijke teksten plaatst. Klanten houden in de meeste gevallen niet van lezen. Indien je toch een lange tekst behoeft, maak dan ook gebruik van alinea’s.
- Upload van tijd tot tijd korte videootjes van celebraties die soortgelijke kledij die jij in de winkel hebt, hebben aangetrokken.
- Reageer altijd op berichten van jouw klanten en wees ten alle tijden vriendelijk. Op die manier krijgen ze het gevoel dat jouw pagina up-to-date is en dat zij altijd kunnen rekenen op een snelle reactie.
Wij hopen dat je aan de hand van de bovenstaande tekst meer weet hebt gekregen hoe je marketing vanuit een afstand kunt doen. Verder wensen wij jou heel veel succes met jouw business!